Деятельность в Парламенте / Работа в комитете

20 сентября 2013

Комітет з питань верховенства права та правосуддя рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Господарського процесуального кодексу щодо перегляду судових актів

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України

Комітет з питань верховенства права та правосуддя рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Господарського процесуального кодексу щодо перегляду судових актів

На засіданні Комітету зазначалося, що законопроект (реєстр.№2510) спрямований на вдосконалення процесу перегляду судових актів в апеляційній інстанції, Вищому господарському суді, Верховному суді та за нововиявленими обставинами з метою захисту прав суб'єктів господарювання.


Проектом закону пропонується внести зміни, зокрема, до статей 93, 101, 111-9, 111-12, 111-16, 112, 113 Господарського процесуального кодексу, які передбачають: застосування єдиних процесуальних вимог до процесуальної форми скарги (заяви) щодо перегляду; запровадження нового строку подання скарги, пропущеного з причин, незалежних від особи, яка звернулася з такою скаргою; встановлення меж перегляду справи в апеляційній та касаційній інстанціях; визначення повноважень касаційної інстанції; встановлення підстав перегляду у Верховному Суді за нововиявленими обставинами; запровадження форми, змісту заяви про перегляд судових актів за нововиявленими обставинами та порядку розгляду.


Під час обговорення народні депутати висловили суттєві зауваження до законопроекту та пропозиції.


Зокрема, зверталася увага на те, що зміни до статті 93 Господарського процесуального кодексу встановлюють строкові обмеження апеляційного оскарження та можливість подання скарги після пропуску строку, що є порушенням вимог статті 8 Конституції України. А зміни до статті 101 цього Кодексу обмежують предмет розгляду судом апеляційної інстанції доводами апеляційної скарги і водночас встановлюють виняток із правила, що може призвести до суб'єктивного ставлення суду до межі перегляду справи.


Також зазначалося, що доповнення статті 111-12 Кодексу передбачають, що при направленні справи на новий розгляд суд касаційної інстанції зобов'язаний конкретно вказати які процесуальні порушення усунути, які фактичні обставини справи і докази з'ясувати та надати. Такі зміни порушують принципи верховенства права та самостійності судів, встановлені у статтях 6 та 47 Закону "Про судоустрій і статус суддів", та не відповідають практиці Європейського суду з прав людини в частині незалежності та неупередженості судів.
На думку народних депутатів, запровадження інституту перегляду рішень господарських судів за новими обставинами потребує визначення розмежувань понять нових і нововиявлених обставин, а також підстав перегляду судових рішень Верховним Судом за нововиявленими обставинами.


Члени Комітету, проаналізувавши запропоновані проектом зміни, зазначили, що зміни необхідно вносити з метою єдності правового регулювання та дотриманням системного і комплексного підходу.


Крім того, наголошували парламентарії, Міністерство юстиції, Верховний Суд та Вищий господарський суд, висловивши свої зауваження, вважають, що проект закону містить юридично необґрунтовані пропозиції і потребує доопрацювання.
 

Комментарии

Комментарии отсутствуют. Вы можете написать первый.

предыдущая   |   следующая   |   список статей

 

 

Какая социальная проблема в городе требует скорейшего вмешательства властей?


Дизайн и разработка Int-Media Group International B.V.