Деятельность в Парламенте / Работа в комитете

9 июля 2013

Комітет з питань верховенства права та правосуддя не підтримує проект закону про внесення зміни до статті 5 Закону "Про судовий збір" щодо доповнення переліку пільгових категорій

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України

 

    Комітет з питань верховенства права та правосуддя не підтримує проект закону про внесення зміни до статті 5 Закону "Про судовий збір" щодо доповнення переліку пільгових категорій

    Законопроектом (реєстр. №2126а) пропонується внести зміни до статті 5 Закону "Про судовий збір" в частині звільнення від сплати судового збору Міністерство внутрішніх справ, його територіальні органи та вищі навчальні заклади у справах про відшкодування особою витрат, пов'язаних з її утриманням у вищому навчальному закладі/
На засіданні Комітету зазначалося, що судовий збір, як різновид судових витрат, закріплено відповідно до Закону "Про судовий збір" визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок, порядок сплати, звільнення від сплати та його повернення.
    Під час обговорення члени Комітету звертали увагу на те, що правова природа та сутність судового збору полягає в тому, що він повинен компенсувати витрати суду, як державного органу, пов'язані з розглядом справ та відправленням правосуддя. Парламентарії наголошували, що такі витрати пов'язані, наприклад, з опрацюванням позовних заяв, інших матеріалів, що надходять до суду, оплатою поштової кореспонденції, виготовленням і врученням копій судових рішень, оформленням і видачею судових наказів, виконавчих листів, інших документів та матеріалів, витрати на фіксування судового процесу, здійснення технічного запису, проведенням засідань у режимі відеоконференції тощо.
    Зазначалося також, що грошові кошти за сплату судового збору зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету та спрямовуються на забезпечення здійснення правосуддя, зміцнення матеріально-технічної бази судів, включаючи створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційної системи, веб-порталу судової влади, комп'ютерних локальних мереж, сучасних систем фіксування судового процесу, придбання та обслуговування комп'ютерної і копіювально-розмножувальної техніки, впровадження електронного цифрового підпису (частина перша, друга статті 9 Закону "Про судовий збір"). Таким чином, наголошувалося на засіданні, це положення установлює додаткові гарантії належного фінансування забезпечення функціонування судів і діяльності суддів, що згідно частини першої статті 130 Конституції України є конституційно визначеним обов'язком Держави.
   Члени Комітету підкреслювали, що недостатнє фінансування судової системи з Державного бюджету частково компенсується за рахунок перерозподілу на користь органів судової влади бюджетних коштів, які нині сплачуються у порядку судового збору, у тому числі, у спорах, де учасником процесу виступає суб'єкт владних повноважень.
     Тому, вважають народні депутати, звільнення будь-яких суб'єктів владних повноважень від сплати судового збору матиме наслідком зменшення рівня фінансового та матеріально-технічного забезпечення судів. 

Комментарии Галерея

Комментарии отсутствуют. Вы можете написать первый.



предыдущая   |   следующая   |   список статей

 

 

Какая социальная проблема в городе требует скорейшего вмешательства властей?


Дизайн и разработка Int-Media Group International B.V.